Tuesday, June 28, 2011

kisahnya petir dan modem streamyx

assalamualaikum...

dekat 3 hari tak berupdate,,dan dekat 3 hari jugakla cabaran 30 hari tak dibuat.hahha.sori hanis aku bukan sengaja.

ceritanya petang ahad haritu hujan lebat.guruh berdentum dentam.aku??huh selamba lagi tengok tv.padahal dah maghrib pon time tu.tapi sibuk dok tengok kartun.tiba-tiba praaaeeuuunggg!!!!(ehhh mcm ni kah bunyi guruh??hahha.hentam sajala)apalagi terkejut satu rumah.baru la kalut-kalut nak tutup tv amik towel pi mandi.tuhan murka la tu.maghrib-maghrib tengok kartun.astaghfirullah..

lepas maghrib macam biasa,,on pc,,on streamyx.tapi tengok-tengok lampu modem dah tak bernyala.hah ni sah la sebab guruh kilat kuat tadi tu.huhu tu lah banyak melagho sangat dgn internet agaknya.sekali allah nak tunjuk la tu.padahal suis semua dah tutup.tatau mcm mana modem ni bole terosak jugak.

tadi lepas kelas motor(jangan tak tau aku sekarang tgh amik lesen moto pulak.hahha) terus drive ke TM.report2 bagai.petang tadi juruteknik TM mai rumah tukar modem baru..yeaay!!hahha.yg bestnya dia bagi modem wireless.hahha.tapi dia da ttup la wireless nya sebab package streamyx aku takdak wireless.tapi dia ckp kalau pandai buka,,buka la tp dia taktau apa-apa la.hahha.nasib baik aku ni seorang yg baik.tolonglah percaya aku seorang yg amanah okeh.hahha.lagi best modem baru ni connection dia rasa mcm laju gila.hahha.best2.tak putus-putus mcm modem lama tu.

nampaknya nak kena cover 3 entry neh utk cabaran 30 hari,,adeiihh..semput ah camni..naseb baik connection modem baru ni TERBAIK!!!hahha..terima kasih TM ^_^V

2 comments:

Afiqah said...

hahaha sma laa mcm ak...tergendala...xpa kita sma2 topup blik

makcik said...

haha..naik lenguh tangan weh top up blek..hahha..