Wednesday, June 29, 2011

day 8-aku si kaki gaduh

assalamualaikum...

tipu la kalau cakap yg aku tak pernah bergaduh.aku bukanlah baik sangat sampai tak pernah bergaduh.buktinya setiap hari aku gaduh dgn adik aku.hehe.dan sepanjang aku hidup ada 2 pergaduhan yg sgt memberi kesan dalam hidup aku.sekali semasa aku di sekolah rendah dan lagi sekali semasa sekolah menengah.dan pergaduhan ini bukan pergaduhan biasa kanak-kanak yg berebutkan anak patung atau coklat,,tapi pergaduhan sehingga melibatkan campur tangan orang atasan.tapi aku tak pernah bergaduh sebab berebutkan lelaki okeh..=p

tapi aku tak bercadang nak ceritakan perkara ni.sebabnya bagi aku benda-benda ni semua dah berlalu buat apa nak diungkit balik kan.lagipun semua dah berbaik,,berdamai.ini semua cerita lama.cerita zaman kanak-kanak,,walaupun yg terlibat orang dewasa.hahha.lagipun cerita ini bukanlah cerita yg baik utk dikongsi.kalau diungkit balik mungkin akan ada pihak yg berkecil hati nanti.

yang pastinya semuanya berpunca dari sikap iri hati dan cemburu.biasa lah manusia mmg tak boleh tengok orang lain hidup lebih bahagia daripada dia.hahha.yang baik jadikan teladan yg buruk jadikan sempadan.ambil iktibar dari setiap kejadian.dan sungguh aku sudah serik utk bergaduh,,kerana pengalaman pergaduhan dulu menyebabkan banyak air mata aku tumpah,,menyebabkan sebahagian hati aku terluka,,otak berserabut,,emosi terganggu hingga hampir-hampir aku gagal dalam pelajaran.tapi aku beruntung kerana di sekeliling aku ada insan-insan yg sentiasa menyokong aku.

kesimpulannya,,jauhi pergaduhan.hahha.hidup aman damai kan lagi baik.dan jangan takut utk pertahankan diri kalau kita tak bersalah.gunakan kebijaksanaan kita utk selesaikan masalah..ntah hapa aku merepek malam nih ^_^

5 comments:

Farah Hanim said...

hihi.. betul tu. jangan takut mempertahankan diri kalau kita tak bersalah. cuba keras hati sikit ( ckp dekat diri farah sendiri ) hehe...

;)

makcik said...

haha..=))

man said...

cemburu memang perlu dalam hidup, tapi jangan keterlaluan...

hAnis said...

:)

makcik said...

@man:yup betul tuh..perlu bertempat jgak..=)

@hanis:^_^