Thursday, July 7, 2011

day 16-cikgu cikgi

assalamualaikum

sejujurnya aku sayang semua cikgu aku sama ada cikgu tadika,sekolah rendah,sekolah menengah,matrik dan juga cikgu di universiti.hehhe.walaupon kadang-kadang termengumpat sikit-sikit kan.hahha.memandangkan cabaran utk hari ini ialah cikgu sekolah yg paling aku suka,,so kita akan bercakap ttg cikgu semasa sekolah rendah dan sekolah menengah aja lah ya.

aku rasa cikgu sekolah rendah semua aku suka dan aku ingat.paling aku ingat cikgu BM aku,,cikgu razak khamis sebab dia suka luku kepala aku dulu.hahha.lagi cikgu matematik,,cikgu norafidah,,cikgu sains,,cikgu sobri (suka rotan kaki bila salah jawab dlm exam).sir lee kuan hong yg ajar english dr darjah 5 sampai darjah 6.

sekolah menengah pulak aku lebih rapat dgn cikgu-cikgu yg jadi warden,,sbb aku kan budak asrama.hehe.jadi mmg la rapat dgn warden kalau dah selalu buat masalah.huhu.tapi dulu aku paling suka cikgu ros yg ajar kami add math.cikgu ros ni garang,,selalu marah aku.tapi dia punya garang bertempat dan cara dia mengajar jugak sgt best.tapi aku yg tak berapa pandai ni mmg la tak pernah nak skor kan add math.dia jugak sgt rajin,,suka masak pastu panggil kami makan-makan.hahha.lagi sorang cikgu sekolah menengah yg akan aku ingat sampai bila-bila ustazah fatmawati.ustazah fatma ni pakar feqah,,kalau masalah2 feqah ni mmg rujuk kat dia aja la.pejam mata pon dia bole jawab.ustazah ni pon pandai masak dan suka jamu kami budak-budak asrama yg kebuluran ni makan.hahha.dia jugak selalu tolong geng2 aku yg suka buat masalah ni.hahha.raya ni dah rancang dgn kawan-kawan aku nak pergi rumah ustazah.hehe.dapat makan sedap-sedap.nyum nyum.

okeh tiba-tiba rasa malas dah nak menaip.stop kat sini aja la ya.hahha.sekian.^_^

7 comments:

WuMing said...

Ini kira nakal juga nii... cikgu suka luku... apa-apapun kelakarlah entri ni...

hAnis said...

ak rindu zmn dlu

namaakulynn said...

haaa!jgn lupe hajak aku.nak p konvoi rayaaa gakkk.hahhaha

makcik said...

wuming:mana ada..pelajar mithali neh..hahha..thanks =)


hanis:ak pon..hehe..=D


lynn:haha..nak ikut kna la blk sini..nnt kita konvoi reramai pi serbu umah ustazah..hahha..mesti ustazah msak sdap2(saja ja nak hsut sruh ag blik raya sini..haha)

Anna said...

terkantoi sudah,zaem mengumpat cikgu..hihi..

mulia kan tgs sorg cikgu nih??
kena melayan pelbagai kerenah ank murid yg pelbagai mcm kta nih...

abah akmal bks cikgu,jd berharap anak2nya blh ikut jejak lgkah tp saya xsggup jd cikgu..nti murid yg mengajar cikgu,bkn cikgu ajr murid^^

hAnis said...

lynn taun ni raya perlis leyh konvoi...:)

makcik said...

anna:haha,,besa la tu..kadang2 'ter' la jugak..hahha..

hmm betul tuh..mcm2 perangai..hehe..

tau takpa,,x snggup nk jd cgu,,tkut tiba2 muka msuk frontpage pper 'guru mendera murid' pulak..hahha..


hanis:ehh lynn blk perlis eh taun ni..yeayy,,tp kna ah awl2 sket weh,,ak kan da hbis cuti..hampa tapa la cuti lama lagi =(