Saturday, July 2, 2011

day 10-hari bernostalgia seorang diri

assalamualaikum

hari ini hari ke-10.cabaran utk hari ini ialah ceritakan apa yg berlaku hari ni.owh hari ni hujan sepagi.jadi sgt sejuk.bila sejuk,,ia menjadikan suasana sgt perfect utk buat aku tidur sepanjang hari.hahha.tapi hari ni aku tiba-tiba rasa sgt bosan utk tidur,,asyik tidor aja,,tadak aktiviti lain ke(konon padahal berjam-jam aku tidor tadi..hehe)boleh dibuat.so waktu org pergi solat jumaat aku intip-intip la jajaka-jejaka yg tak pergi solat neh.tatau la apa yg budak-budak ni buat sampai tak pergi solat.nak kata musafir,,aku rasa bebudak kampung neh aja.hai apala nak jadi dgn lelaki zaman sekarang.macam mana nak membimbing isteri dan anak-anak kalau diri sendiri pon tak terbimbing lagi.

lepas dah bosan tgk gelagat manusia tak bermoral neh,,aku selongkar pulak almari dlm bilik.hehe.malas nak tengok budak2 tu lama-lama takut tiba-tiba mulut aku terkeluar cakap benda tak sepatutnya pulak.jadi yg mampu aku buat hanya membenci dgn hati aja.dah nak buat mcm mana dah mak bapak mereka ni pon tak kisah takkan aku nak lebih-lebih pulak.kalau aku ni tok penghulu ke,,perdana menteri ke boleh la jugak aku pi luku kepala sorang-sorang.sembahyang malas,,melepak rajin.

dah tu bila selongkar alamari,,perghh alamari kau,,typo error malas nak delete.hahha.pastu aku jumpak la album-album lama.hahha,,album gmbar2 zaman muda-muda(tiba-tiba rasa tua),,zaman kanak-kanak rebina,,zaman aku saja yg betul,,kau salah,,zaman ikut suka aku la nak buat apa pon.hahha.gila sungguh time tu.tiba-tiba aja dok bernostalgia sorang-sorang.sambil tengok gambar sambil gelak sorang-sorang.hahha.

mmg la sungguh bernostalgia kalau ingat masa zaman sekolah dulu.zaman-zaman buat benda ikut suka hati.zaman asyik nak break the rules aja.zaman yg asyik kena toucher aja,,tapi bwat batu aja.aku ni bukan baik sgt time skolah dulu,,kira masuk golongan budak-budak yg diberi perhatian lebih la kan.hehhe.dulu time sekolah kan,,hahha pendedahan ekslusif neh,,jgn bagitau kiah propa nah.nnt habes dipropanya aku.hahha gila!time skolah dulu aku ada geng.tapi bukan geng perompak ea,,kami ni geng budak baik okeh.hahha.geng kami ada 9 orang semua.aku lynn hanis atie icak ekin sneem zulfa atin.kalau kat asrama tu sebut aja geng 9 kira semua org kenal la.otai ah kan konon.hahha.

ni la akibatnya kalau guna kamera henfon cikai..miskin nk buat camana =(


kami start rapat pon masa form 2.macam-macam kami lalui bersama.ketawa sama-sama,,menangis sama-sama,,gaduh sama-sama,,buat jahat sama-sama,,mengumpat sama-sama.rindu sangat dgn budak-budak ni semua.bila tgk gambar lagi la rindu.rindu nak berkumpul ramai-ramai dalam bilik prep pastu ngumpat-ngumpat,,usha manusia-manusia yg suka tengok kita mcm kita ni alien,,makan ramai-ramai,,amik makanan lebih kat dewan selera curi-curi(tapi bkn mencuri,,ni hak kami cuma makcik DS tu selalu sembunyi makanan lebih,,kita kena pertahankan hak kita=p)lepas tu share ramai-ramai kat bilik prep.

tapi bila naik form 4 dari ber9 kita cuma tinggal ber7 lepas atin dgn lynn pindah for good.tapi kita still contact-contact lagi.ingat tak masa kita kena fitnah masa form 3 dulu.time tu semua org blame kan kita atas kesalahan yg kita tak buat.tapi kita ttap sama-sama cakap kita tak bersalah.mmg la kita ni nakal,,selalu langgar peraturan,,tapi kita bukannya spesies yg kurang ajar dgn cikgu.tapi allah maha adil,,hikmahnya PMR kita semua dpt result cemerlang.alhamdulillah.barula terbeliak mata manusia-manusia yg tuduh kita macam-macam dulu.



lepas tu igt tak waktu kita kena tocher ramai-ramai dgn senior-senior tu.haha.macam apa ja kan time tu.pastu masa lepas PMR yg kita belajar masak-masak dgn cikgu ros tu.hahha start dr situ kita rapat dgn dia even dia selalu marah kita kan.tapi dia marah pon sebab kita ni jahat sgt.hahha.time amik sos botol kat KFC.hahha lepas tu nak keluar takut nnt pintu bunyi mcm kat pasaraya tuh.ntah hapa-hapa ja.kalu nak diceritakan 3 kali jumaat pon tak habes lagi.hahha.sekarang semua dah bawak haluan masing-masing.bila la kita nak buat reunion eh.sungguh la pengalaman duduk asrama ni mmg sangat best.sapa kata duduk asrama tak best.banyak pengalaman boleh kutip.sapa yg tak pernah dduk kat asrama mmg takkan faham.

lawak tau dak tengok muka zaman kanak-kanak.muka innocent habeh.hahha.tatau la mcm mana org boleh ingat aku ni jahat.padahal muka baik ja(ya ini ayat bajet).bila dah naik form 5 merasa la pulak kan nak handle junior-junior.haa time ni baru la tau,,ssah rupanya nak jaga manusia bermacam perangai neh.tapi budak-budak zaman ni tak boleh disentuh dimarah dijerkah,,alamatnya esok parent kol warden la.kalau aku dulu kena jerit tengking pon bole buat muka sardin ja.tadak la nak mengadu ke hapa ke.sebab tu la budak zaman sekarang banyak yang rosak.yang pastinya aku sangat rindu la zaman sekolah.banyak sgt kenangan.^_^



notakaki:dolu2 kan guna kamera kodak tu ja.mana mmpu nk pakai kamera digital,,DSLR apatah lagi.so gmbar mcm tak banyak bole upload.yg ada pon ni amek balik dgn gigihnya guna kamera henfon cikai tau dak.haish..

2 comments: