Thursday, December 9, 2010

kisah aku dan stoking





okeh,,besempena dgn krismas yg bakal tiba tak lama lagi,,mari kita bercerita tentang kisah 'STOKING'..bkn stoking busuk ya..hehe..mesti anda3 semua tertanya2 kan kenapa mesti stoking,,kenapa bukan pasal santa claus ker,,pasal pokok krismas ker...okeh aku da nampak kepala korang yg terangguk-angguk tuh...hehe..jawapan aku kenapa aku nk bercerita pasal stoking adalah sbb ini cerita aku...so,,ikut suka aku lah nk bercerita pasal apa pon..kalau korang nk cerita pasal santa cerita la sendiri...ngahahaha....=p

sebelum tuh ada tak yg tak tahu stoking tu apa??tak ada??oke,,bagus2...hehe..stoking ni bagi aku mcm baju utk kaki la...bkn bdn je tau yg perlukan baju,,kaki pon perlukan baju jugak tau..malu la dia kalau korang tak bg dia pakai baju..hoho..tapi bg org2 bkn islam yg sambut krismas,,stoking ni mereka gunakan utk gantung2 ala2 hiasan gitu...tujuannya supaya santa claus letakkan hadiah utk diorang kat dlm stoking tuh nnt...eehh,,betul ke nih..betul la..kalau tak percaya pegi la tanya santa claus sniri..aku baru jumpak dia dkt kedai borong din td..=p

tgk tu santa claus siap ltak duit lg dlm stokin tuh..hehe

tp apa yg aku nk ceritakan hari ni bkn pasal stokin yg org guna utk krismas tu yerr...ini pasal stoking yg aku gunakan..aku mmg dah terbiasa pakai stoking kalau kluar dari rumah since sekolah menengah lagi..sbb dulu wktu sekolah mmg diwajibkan utk pakai stoking bila keluar..lagipon kaki perempuan tu kan aurat..so,,mmg patutlah kita pakai stoking kalau nk kluar rumah..alang2 nak tutup aurat tu tutuplah dgn sempurnakan..apa salahnya bukan susah pon nk pakai stoking tu..bagi aku kalau tak pakai stoking tu sama ja la mcm tak pakai tudung..kalau tudung utk tutup aurat di bahagian atas,,stoking pulak utk tutup aurat kat bahagian bwh..kalau korang nk tahu,,mcm2 tau org(terutamanya lelaki la) bole tau pasal diri seorang perempuan tu hanya melalui kaki sj..ini kata ustazah aku waktu di sekolah dulu..

okeh,,nampaknya aku da jauh termelalut..hehe..back to the story..al kisahnya tgh hari td mak aku ajak pergi kenduri kahwin adik makcik aku( makcik ni isteri adik mak aku..aish pening2) mcm biasa aku akn jadi org terakhir yg bersiap..hehe..biasa la perempuan kan..bila semua dah keluar apalagi kalut lah aku sorang2 kat dlm rumah tu..dgn tudung buat perangai hari ni..dgn sakit perut lagi...haish,,kira serba tak kena la hari ni..

lepas bersiap ala2 kadar(tudung pon tak sempat pin tau) terus aku capai beg nk keluar...tiba2 terdengar kaki aku membebel2 yg aku tak bg dia pakai baju lg...terus la patah blk nk g carikan stoking utk kaki aku yg cantik nih..ahha...cari dlm almari tak jmpa...cari dlm luggage baju kat bwh..tadak jugak...aish,,time2 kritikal cenggini la suma benda pon nk mengghilangkan diri kan..sabotaj ke hapa ni..last2 teringat luggage besar kat ats yg tak dikemas2 lg tuh..(aku mmg tak berniat pon nk kemas luggage besar tu sbenarnya,,sbb nnt bila naik sem baru trus nk angkut ja luggage tu blk kajang...hahaha..kerja org pemalas tp bijak..kan3..ngeh3)

selongkar punya slongkar(da mcm ala2 segmen jom selongkar dlm fuhh pulak..hehe) last2 jmpak jugak dgn objek yg dicari...fuhhh lega...jumpak jugak stoking coklat aku tuh...dok berlipat elok lagi...hehe...lepas da jumpak tuh terus lari ja masuk dlm kereta sbb abah da nk kunci pintu rumah..takpa...sabar ye kaki nnt aku bg kau pakai baju dlm kereta..

masuk ja dlm kereta aku letak je stoking tu ats riba sbb malas nk pakai lg..nnt dkat2 nk sampai pakai la kan..hehe...buat apa nk pakai awl2..nnt busuk pulak stoking aku...hahaha..

bila da dkat2 nk sampai,,aku pon buka la stoking aku yg kononnya berlipat cantik-mcm-baru-keluar-kedai tuh..then terus sarung ja kat kaki...tiba2 kan...knapa aku rasa ada yg pelik dgn stoking aku ni eh..ish3...musykil nih...takkan ada org sabotaj kot...nak sabotaj pegi la sabotaj najib ke datuk K ke...sabotaj aku buat apa..aku bknnya glemer pon..

mcm mana pulak stoking ni boleh tembus kat dpan ni..apakah...aish...pelik sungguh... angin sejuk ja rasa berhembus2 kat jari2 kaki yg tembus dr stoking tuh...mcm mana boleh ada lubang kat dpan stoking nih...besar pulak tu..muat lima2 jari keluar..haish,,pelik sungguh..

belek punya belek punya belek punya belek,,,,,,,,,,,,,,cesss...rupa-rupanya apa yg aku pakai tu bkn stoking la....tu handsock lah makcik oiii.....kah53987....jom gelakkan diri sendiri..adoiyai camana la bole tesalah amik handsock pulak ni...hahhh sudah...camana nk buat ni...kalo pakai dlm kasut bole la cover2...tp nnt bila nk msk dlm rumah kenduri nnt camana...tak ke nmpak mcm org gila pakai handsock kat kaki....hahaha...nmpak muka cam waras...tp pakai handsock kat kaki..betul ke tak budak nih...hahaha...tak rela2...


and the rest is history lah...tamau ah cita lebih2 apa yg jadi lpas tuh...gunakan la imaginasi anda2 sendiri fikirkan apa aku buat last2 dgn handsock tuh...yg pastinya aku dpt mengelakkan diri dr jadi mcm org giila-terlepas-tanjung-rambutan yg pakai handsock kat kaki...kah3...=D

so,, lepas ni kalau nk ambik stoking sila tgk dulu betul2 ea...jgn main taram ambik ja..kain stoking dgn kain handsock kan lebih kurang sama ja...jgn tersilap ambik pulak...hahaha...amat la bahaya kalau2 perkara ini terjadi kepada diri anda..


rasa2 ni stoking ke handsock...hahaha...


^_^

4 comments:

Zakiyah Zainon said...

tu la....dok lena sangat hahahaha
suka kalut2...kan dah salah ambik

Afiqah said...

zaaimah...haha hadoi mcm2

nama.aku.lynn said...

adooooyyaaiii...hahhahaah

macik said...

kak muteh:bkn lena..kalut nk tgk miss3 hermanas ja..hehe..

hanis:^_^

lynn:=p