Monday, January 3, 2011

sunyi itu kadang kala tak bagus

kenapa entah sehari dua ni aku rasa sunyi semacam..
sunyi,,suram
tiba2 aja jadi melankolik semacam..haha..
maunya tak sunyi org semua dah pakat2 balik dah..
yg sekolah dgn sekolah la..
yg kat unibersiti tu balik kampus msg2 la kan..
maka dgn itu,,
tinggal la aku dok melangut sorang2 kat rumah ni..
makan tidur melangut tgk tv pastu cangak tgk blog..
pastu ulang balik buat bnda yg sama..
nak buat mcm mana da aku punya unibersiti baik hati sgt
bagi cuti lebih kan..
org lain mnggu ni da start kelas..
aku next week baru nak dftar..haha..bagus tak..
haaa..kalau nak cuti lama jom la masuk unibersiti aku..
(promote2..haruslah bg aku anugerah pelajar terbaik ni..heee peace!!)
takpa2..nikmati masa2 akhir cuti ni sebaiknya..huhu..
lpas ni mesti busy tahap cipan 
smpai nak bkk jenguk blog pon tak sempat..
nak bersantai-santai pon takda masa..


semalam badin da balik um..
tiba2 bgn pagi rasa mcm pelik semacam..
rumah sunyi gila..
kalau tak tiap2 pagi2 dgr la suara dia dok menghafal quran..
kalau tak tiap2 hari dgr la suara tak merdu dia tu
tepekik-pekik suruh org bgn pagi..
haha..ampun2..
esok pulak budak2 start pergi sekolah..aduss..
lagi la sunyi..
haruslah aku bgn pukul 3 ptg esk..huhu..
bgn awl pon tatau nak buat apa..
mati kutu2 aku dibuatnya..
**************************************
okeh sudah2 la tu buat sesi luahan perasaan ala2
gadis-kesepian-terdesak-memerlukan-teman tu..

okeh utk hari ni aktiviti aku ialah mengemas beg..
packin brg2 yg nak bawak blk nnt..
aku sebenarnya mmg malas tahap dewa kalau bab2 mengemas ni..
ada tak sapa2 kat sini volunteer nak tlg aku packin brg..
jomla...jomla...
aku mmg sgt malas ni..
kalau ada meter utk mengukur tahap kemalasan aku
aku rasa meter tu pon akn pecah..
heeeeeeeeeee~



dgn hari ni bdn rasa semacam ja..
sekejap panas mcm kat gurun sahara..
kejap sejuk mcm dlm igloo,,
pelik sungguh..
aku pon tatau simptom2 penyakit apa pulak yg aku tgh rasa skrang nih..
kulit pun da rasa kering kontang mcm tanah gersang..
rasa mcm nak berendam aja dlm kolah kat bilik air tuh..
tapi bila kena air sikit menggigil-gigil pulak..
adoohaii..

aku jugak tgh pening memikir cara nak membawa balik brg2 aku yg byk macam-orang-nak-lari-rumah ni..
sbb aku terpaksa blk dgn bas yerr tuan2 dan puan2..
dgn membawa 2 luggage bersama
1 luggage kecil
1 luggage lg tak bsar sgt la separas pinggang aku ja.. 


hmmm..
dgn bagpack lg..
pening dah ni fikir..
tolong fikirkan sekali mcm mana aku nk bawa smua tu..
oke salah aku jugak bawak blk rumah byk sgt barang..
tapi nak buat mcm mana da kena kosongkan bilik
sbb naik sem baru kitorang kena pindah bilik lain..
so apa pilihan yg aku ada..
kena la bwak blk jgak smua baju2..
tak sanggup aku nak tnggal baju2 aku kat bilik stor..
walaupon baju2 aku bukanlah bertaraf mak datin
tapi takut jugak kalau2 tikus2 dan lipas kebulur
dlm stor tu igt baju aku tu makanan mereka..huhu
aku da la tak byk baju..
maka haruslah aku angkut semua bawak blk..
beringat sblm kena kan..heee~peace

oklah rasanya da lama sgt ni buang masa..
jom2 kemas brg..
sambung packin brg mcm org nak lari rumah..
weeee~

pesananpenaja : meh2 berkemas smbil berfikir..menjana neuron2 utk bekerja setelah sekian lama berehat..hehe

6 comments:

Farah Hanim said...

woww cepatnye kemas.. :-p
farah tak kemas satu ape pun. :)
zaem balik naik bas?

leafisfalling said...

hehehe..
kita pun x kemas apa2 ag..

nama.aku.lynn said...

slmt mngemasss weh~t da blik sn,jgn lupa hupdateeee belog ini!hihihi~

macik said...

farah~ biasala..sy kan rajin..wink2(smbil kmbang2 hdung)haha..
aah farah aku kna blk naik bas..ksian kn..tadak org nk tmpangkn..farah parent hntar ey..best la kan..ni yg sebak nih..hoho

syafiqah~ hah tggu apa lg..kemas cpt!!taula rmah dkat aja..x aci sggh..=p

lynn~ haha..ag mcm x knal ak weh..ak kn makhluk plg pmalas..time cuti pon blog besawang..nnt start klas lg la tmbh2 besawang..kalo ak ni spesies rjn da glemer seantero dnia gamaknya belog ak ni..haha..

Zaher said...

nhaa........tu rr..time sura merdu dok hafal quran org buat x tau ja...dah x da br angau + ngigau....ha3...berjaya3

macik said...

ceh...x angau pon ah..perasan la sorang2..haha..bajet sora sdap ah tu..rasa pelik sket ja sbb tiba2 rasa aman semacam..da x dgr sora serabut serabai tu lagi..hahaha..