Wednesday, January 5, 2011

ceritera semalam dan hari ini

assalamualaikum..

terasa utk merapu dalam entri kali ni(cehh bajet entri2 sebelum ni pnuh pengisian..hee~)

semalam (3/1/2011)

ini kira entri utk cover semalam punya la..hehe..kira halal la ea..tadak apa pon nk cerita sebenarnya..saja nk merapu aja..kalo rasa mcm membuang masa anda utk teus membaca entri ini sila tekan butang pangkah di atas..
aku tak suka memaksa org sepertimana aku tak suka diri aku dipaksa org lain utk membuat sesuatu..yaa aku mmg keras kepala,degil,dan mempunyai ego setinggi gunung fuji..tapi kdg2 aku juga boleh jadi seorang yg sgt lembut hati kalu kena dgn caranya..

eehh tgk2 kan da termelalut entah apa2..okeh back to the topic..semalam kan tgh seronok skodeng2 blog org tiba2....lapppp...gelap seluruh rumah...adrenaline rush berlaku seketika..hahh sudah..da la handfon tertinggal kat bawah..gelapp..mmg sgt gelap..tak nmpak apa pon..terus bgn teraba-raba cari suis lmpu dan kipas..off..raba-raba lg cari tangga..(heii jgn fikir lain yaa..cubit baru tau..hee)
da rasa mcm org buta sekejap..barula terasa nikmat punyai sepasang mata yg boleh melihat..alhamdulillah..
turun tangga pelan2..takut jatuh nnt bertambah pulak lagi cuti..hehe..sampai bawah terus masuk bilik..elok2 masuk aja bilik cuba teka apa jadi..heekkk...lampu luar tiba2 menyala balik..cesss agaknya TNB sengaja nk sabotaj aku la ni..nak suruh tidor awal la tu...takpa2 ada hikmah tu..bole tidur awal..tapi bangun paginya lmbat jgak..hahaha..



hari ini (4/1/2011)


bangun lewat(as usual ^_^ <==bajet senyum comel) tp mandi awal..haha..faham tak..buat2 la faham ya..buat kerja2 rumah mcm biasa(rajin tak..haha) pastu tgk tv pastu tidur tgh hari smpai petang..hehe..ini aktiviti wajib masa cuti ea...kira utk cover tidur2 yg tak ckup masa hari ada kelas la...ngeh3..

sapa ada tak tgk berita kat tv tadi..pasal ambilan pelajar baru utk IPT..akan dilewatkan ke bulan 9..bapak best la budak2 spm zaman sekarang ea..cuti lama nk mampus..dekat2 setahun tu..kalau adik-adik(bajet da matured..haha..eala saya kan da 20..haha) kerja time tu bole jadi kaya da tu..huhu..over..

tadi check la ecitie(ecitie ni web rasmi universiti aku) sbb nak buat semester registration utk sem baru ni..semangat tau aku bukak..semangat sem baru ni..berkobar-kobar nak daftar..tapi ini yg aku dapat..terpampang kat skrin monitor..nah ambik kau..

** Your registration invoice for this semester has not been approved yet/has been cancelled. Please refer to Finance Counter for further information.

apakah..aku da bayar awal2 la..ni sabotaj ke apa ni...tolongla explain..tak boleh terima ni..kalau nk sabotaj pegi la sabotaj anak datuk ke tan sri ke..ni nak sabotaj org miskin macam aku jugak....aish...esok harusla aku serang org2 di finance(wahh bkn main ea main serang2..jgn risau aku serang dgn penuh kesopan..hehe)

oklah rasanya sampai sini dulu..esok update lagi..update terakhir dari rumah..hehe..nyamuk byk sungguh malam ni..penat betul berperang dgn mereka...sakit tapak tgn lembut ai dok tampar nyamuk2 kampung yg hodoh ni..hoho...lagipun takut la nak lama-lama..takut TNB sabotaj lagi..buatnya tiba-tiba black out lagi mcm semalam tak ke haru..huhu..terkebil-kebil la sorang-sorang..teraba-raba la mcm orang buta hilang tongkat..tapi tak pa sebab malam ni dah prepare dgn handfon..kira kalau jadi apa2 bole guna lampu fon la..hehe..^_^

No comments: