Tuesday, February 15, 2011

aku,sms dan DIA

Assalamualaikum..

tadi pagi bgn awal sbb nak study..
esok ada test anatomy..
so study smpai lebam la aku hari ni..
hehe..

tiba-tiba ada sms masuk..
sms yg buatkan aku terdiam seketika
buatkan aku terkedu sebentar
buatkan aku berfikir sejenak
buatkan aku termuhasabah diri di pagi hari
buatkan air kat mata ni hampir-hampir nak keluar

turunnya wahyu pertama menggetarkan rasulullah,,
namun baginda ditenangkan khadijah..
perintah hijrah pula turun ketika islam semakin ditekan,,
ttp datang abu bakar menemani da menghiburkan hijrah baginda..
ketika abu bakar dan rasulullah bertahan di gua Thur,,
datang Asma menghilangkan lapar ayahanda dan rasul tercinta..
di saat akhir hayat baginda pula,,
mulut baginda tak lekang menyebut
ummati..
ummati..
ummati..
namun apakah kehadiran kita menyenangkan hati rasulullah??
apakah perbuatan kita saban hari menunjukkan kecintaan kpd baginda??
maka sama-samalah kita perbanyakkan selawat
agar syafaat nabi melindungi kita di akhirat..


subhanallah..
terfikir sejenak..
layakkah aku nak mntak syafaat dr nabi nnt..





~habiballah.. rasulallah.. solawatul wasalamu 'alaika khaira ana..~




akhir kata,,
renung-renungkan dan selamat beramal..=)



notakaki:terima kasih kuasa 10 utk org yg bg mesej ni..heee~
                jgn lupa perbanyakkan ea selawat kawan-kawan ^_^..

No comments: