Sunday, March 20, 2011

pernah tak rasa...

assalamualaikum...

okeh firstly sewaktu entry ini ditulis aku punya perasaan sedang berkecamuk..hahaha..bajet mcm perasaan org yg baru putus cinta kan..kah3..taktau la sama ada aku patut rasa marah,geram,gembira sampai melompat-lompat,sedih,kecewa atau apa-apa aja..rasa-rasa apa perasaan yg aku patut ada waktu sekarang bila berada dlm situasi seperti yg akan diceritakan di bawah...



isnin minggu lepas lecturer IT aku ckp dia nak buat mid term isnin minggu ini(maknanya esok la tu)..seriusly 2 3 minggu kebelakangan ni aku sangat-sangat la sibuk sampai mendatangkan sedikit stress dan membuatkan aku sedikit kemurungan akibat terlalu banyak kerja sampai tak sempat nak bergembira..kalau nak gelak pon curi2 la masa before nak tidur ke waktu tgh gosok gigi ke..sebab takmau terbawa-bawa dgn stress kan so gelak aja la sorang-sorang bila ada masa lapang even tadak benda yg lawak pon..kesian kan..=(


so,,selepas settle kan lab report dan assignment yg aku buat sampai rasa nak muntah tu hari jumaat hari tu,,sabtunya start la study IT dgn agama..kebetulan pulak mid term exam agama pon isnin ni jugak..jadi double stress la ea..mmg kalau ikt minggu ni byk kerja..berturut-turut ikut hari..tapi minggu ni kira pling relax la nak bandingkan dgn minggu lepas-lepas..

-isnin--> exam IT dgn agama(notes dua-dua subjek baru dapat malam jumaat haritu..saja ah tu nak suruh study dua-dua serentak)
-selasa--> double tech comm punya presentation maknanya kena buat 2 presentation trus dlm satu kelas..waaa slidenya tak siap lagi..
rabu--> kena buat lakonan utk kokurikulum bertemakan maulidurrasul..tapi skrip pon tak siap lagi..yeay!!tahniah..
khamis--> mungkin baru boleh menarik nafas lega..huhu..harap2 lepas ni dah tadak kerja lagi..penat la weih..



so study punya study punya study punya main game punya study sambil main game sampai hilang selera makan tiba-tiba tadi tepat jam 10.15 mlm lebih kurang..sedang aku khusyuk study dgn penuh kecuakan sbb tak habis lagi study IT yg mmg sgt2 boring tu(maybe sbb kami ni bdak bio so bila belajar something yg luar dr bdg bio seperti IT ni kami rasa sgt bosan dan mengantuk..heeee)..sebelum tu exam IT ikutnya esok awal2 pagi pkul 8.30..maunya aku tak kalut study kan..tiba-tiba kan kan housemate aku ckp..zaem exam IT esok cancel..kelas mcm biasa...



jadi anda rasa apa aku patut rasa...seronok melompat-lompat sbb exam cancel??lagipon aku tak habis study lagi...marah dan geram sambil tumbuk-tumbuk dinding sebab aku study mcm zombie utk exam yg dicancelkan??atau tak payah rasa apa-apa sedangkan aku berhempas pulas study IT ni sampai slide utk presentation pon aku tak siapkan,agama pon aku tinggalkan kejap kononnya nak study lepas habis exam IT,dan utk hari-hari yg aku lalui sebagai manusia separuh zomba semata-mata sbb study IT yg argghhh aku tak suka ni...


waaaaa kalau nak cancel pon cakap la awal-awal...2 hari sebelum ke paling2..ni org dah separuh mati study tinggalkan kerja-kerja lain utk study menda ni tiba-tiba malam yg sepatutnya esok nak exam tiba-tiba cancel pulak..tau tak rasanya macam esok nak kahwin,,tiba-tiba malam tu bakal pengantin laki telefon dan cakap kita tak jadi kawin esok..majlis kita cancel tau esok..hahaha over!!=p

apa lagi aku pon terus on lappy tulis blog...hahahahaha...bagus tak..geram punya pasal kan..tapi dalam geram-geram tu senoronok jugak la kan sebab takyah study dah..bole tidur awal mlm ni...yeayy!!!hehehe..okey sudah..cukup..jom buat slide utk presentation dgn study utk agama pulak...jom jom jom!!!

No comments: